Between morality and prohibition

pedagogization and sociodiscursive imaginaries about sex in “The Love School”

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30962/ecomps.2986

Keywords:

Pedagogias da sexualidade, Sociodiscursive imaginaries, The Love School

Abstract

Since 2011, The Love School program has been structured with advice and tips to teach “intelligent love”. The aim of this article is to understand what pedagogy on sexual relations is projected by The Love School and submitted as an ideal to be followed. It starts with audiovisuality and discursive analysis anchored in sociodiscursive imaginaries, based on a playlist about sex. Injunctive discourses are noted in an asymmetry between presenters, referred to as “teachers”, and “students”, who aim for sexual efficacy. Alongside these imperatives, there are prejudiced discourses against non-heteronormative sexualities and moral bases that guide the “ideal” family, sexual and conjugal life.

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Author Biographies

Mariana Ramalho Procópio, Universidade Federal de Viçosa, Viçosa, Minas Gerais, Brasil

Doutora em Estudos Linguísticos pelo Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos da Universidade Federal de Minas Gerais (PosLin/UFMG). Professora do Programa de Pós-Graduação em Letras e do Departamento de Comunicação da Universidade Federal de Viçosa (UFV) e docente colaboradora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF). Colíder do DIZ – Grupo de Pesquisa em Discursos e Estéticas da Diferença.

Mauricio João Vieira Filho, Universidade Federal de Juiz de Fora, Juiz de Fora, Minas Gerais, Brasil

Doutorando em Comunicação na Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF). Atualmente, é bolsista da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes). Mestre em Comunicação Social pela Universidade Federal de Minas Gerais (PPGCOM/UFMG) e jornalista graduado pela Universidade Federal de Viçosa (UFV). Integrante do DIZ – Grupo de Pesquisa em Discursos e Estéticas da Diferença.

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Published

28-02-2024

How to Cite

Ramalho Procópio, M., & João Vieira Filho, M. (2024). Between morality and prohibition: pedagogization and sociodiscursive imaginaries about sex in “The Love School”. E-Compós. https://doi.org/10.30962/ecomps.2986

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